воскресенье, 19 мая 2019 г.

Առաջադրանքներ

1.    Ընդգծի՛ր այն բառերը, որոնց մեջ կա քար արմատը:
Պայքար, կայծքար, որձաքար, քարտեզ, քարատակ, քարբ, Պորտաքար, քարտուղար, նախշքար, երկնաքար, քանքար:
2. Ո՞րն է ավելորդ:
Պատշար, դարբին, բրուտ, ատաղձ, մատռվակ, հյուսն, քարտաշ,  որմնադիր
3. Ո՞ր հատուկ անունը օրինաչափությանը չի ենթարկվում:
Տրդատ, Արա,  Գևորգ, Աննա,  Շավարշ,  Ալիսա,  Նվարդ, Մարիամ:
4. Ո՞ր բառերն օրինաչափությանը չեն ենթարկվում:
Լեռնցի, փաստացի, արևելցի, հարևանցի,  հարավցի, թռուցի,  բազմաբերդցի, գերազանցի, ուռուտցի:
5. Ինչպե՞ս ենք անվանում, ընտրիր յուրաքանչյուրին համապատասխան անունը:
Սպիտակ ձիուն -ճերմակ
Շիկակարմիր ձիուն - աշխետ
Թխակարմրին - շառատ
Մոխրագույնին - մողոշիկ
Սև ու ճերմակավունին – ճանճկեն
Ասպարափայլին – պաշո


Ճերմակ, աշխետ, շառատ, մողոշիկ, պաշո, ճանճկեն:

ըստ գույների՝ սեավ (սև), ճերմակպաշո (սպիտակ), աշխետ (շիկագույն), մողոշիկ (մոխրագույն), շառատ (թխակարմիր), ճանճկեն (սև և ճեմակախառն), ճարտուկ (սպիտակ սևախայտ), կոստընտոտիկ (սպիտակախայտ ոտքերով), մատակախազմատակախանձ (չմալած), քածավարոտ (մալած), թաղամսավոր)

6. Տրվածներից որո՞նք, ավելանալով խոսք բառին, չեն արտահայտի փոխաբերական իմաստ:
Ծանր, կեղտոտ, կիսատ, մահացու,  ուրախ, կցկտուր, տեղին, թթու:
7. Քանի՞ հնչյունափոխված բառ կա նախադասության մեջ:

Առվի  եզրին  կանգնած՝ նա հանկարծ  նկատեց դստեր՝ ջրերի վրայով վազող  կարմրավուն ծաղկազարդ  գլխաշորը:





Գրի՛ր իլիկ, պարզկա, անզոր, մշուշ, անվերջ, կրկին բառերի հոմանիշները:
իլիկ-թել մանելու սարք
պարզկա-բաց եղանակ
անզոր-թույլ
մշուշ-մառախուղ
անվերջ-անծայր
կրկին-նորից

Գրի՛ր հին, արագ, մաշված, բարակ, անզոր, դրախտ, խոսել բառերի հականիշները:


արագ-դանդաղ
հին-նոր
մաշված-նոր
բարակ-հաստ
անզոր-զորավոր
դրախտ-դժոխտ
խոսել-լռել



Գրի՛ր իլիկ, պարզկա, անզոր, մշուշ, անվերջ, կրկին բառերի հոմանիշները:
իլիկ-թել մանելու սարք
պարզկա-բաց եղանակ
անզոր-թույլ
մշուշ-մառախուղ
անվերջ-անծայր
կրկին-նորից

Գրի՛ր հին, արագ, մաշված, բարակ, անզոր, դրախտ, խոսել բառերի հականիշները:
արագ-դանդաղ
հին-նոր
մաշված-նոր
բարակ-հաստ
անզոր-զորավոր
դրախտ-դժոխտ
խոսել-լռել



ԿրթահամալիրԴասարանական աշխ․

Վարժություն 1։ Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով ղ կամ խ։
Աղբյուր, աղջիկ, խրոխտ, աղտ (կեղտ), ախտ (հիվանդություն), հախճապակի, աղքատ, բողկ, տախտակ, գաղթ, դաղձ, կմախք, դեղձ, դեղձանիկ, եղբայր, զեղչ, թուղթ, կեղտ, կողպեք, կողք, հաղթել, տաղտկալի, հղկել, ճեղք, կխտար, մաղթել, մեղք, մղկտալ, շաղկապ, շղթա, թուխպ, ողբ, ողջ, ողկույզ, ցողաթաթախ, պղտոր, ուղտ (սապատավոր կենդանի), ուխտ (երդում, դաշինք), փեղկ, ծխնի, փողք, քաղցր, սանդուղք, ծխնելույզ, փախչել, սեղմել։
Վարժություն 2։ Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով ր կամ ռ։
Վառվռուն, ախորժակ, բարբառ, խռխռալ, գանգուր, կենսաթրթիռ, թրթուր, կարկառել, երկնակարկառ, սարսուռ, ճանկռել, դրդռալ, կրճիկ, արժանի, ճռճռալ, արհամարհել, գրգիռ, խրճիթ, կրծել, խոշոր, խոժոռ, թռվռալ, խռթխռթալ, ծռմռել, փռփռալ, փրփրել, փորփրել, քրքրել։

Վարժություն 3։ Արտագրե՛լ՝ ըստ անհրաժեշտության լրացնելով վ կամ ֆ։
Ավտոմեքենա, օվկիանոս, կարտոֆիլ, թավշյա, նավթամուղ, հարավային, կաքավ, ասֆալտ, հավք, գովք, զավթել, թովչանք, կաթվածահար, խռովք, հավք, սֆինքս, փլավ։



Զբոսայգի գործարան- այգեգործ
Բաղձանք-կարոտել-կարոտաբաղձ
Դյուրություն-հալչել-դյուրահալ
Պարախումբ-նկարիչ-խմբանկար
Շիղաձուկ-որսորդ-ձկնորս
Մրգատու-վաճառք-մրգավաճառք
Անմաքուր-մքրել-մաքրամաքուր
Ամենաքնքուշ-սրտակեղեք-քնքշասիրտ
Կարմրադեղին-կտցել-դեղնակտուց
Ալիք-ծփծփալ-ալեծուփ
Աշուն-ցանքս-աշնանացան
Կարկուտ-մտաբերել-կարկտաբեր
Ճարպագունդ-ասեղ-գնդասեղ
Արևմուտք-օծանելիք-արեևազօծ
Խնկածաղիկ-շխթայազերծ-ծաղկաշխթա
Մարդկային-հրաշամանուկ-մանկամարդ
Բարեկամ-սրտակեղեք-բարեսիրտ
Ամսեամիս-վճարովի-ամսվավճար
Տավիղ-հարվածային-տավղահար
Նախահաշիվ-կշռաքար-հաշվեկշիռ
Դաշտամուկ-դեղաբույս-մկնդեղ
Ինձ-ուղտաբան-ընձուղտ




1․Տրված բառերից առանձնացնե՛լ հականշային 10 զույգ։
Փութաջան, ամպոտ, դալար, ծույլ, , , հինավուրց, գագաթ, , անջրդի, , ինքնահավան, նոսր, , հեռավոր, արատավոր, , ջրարբի, , ջինջ, , հմուտ, ստորոտ, թանձր, անբասիր։
Ողորկ- խորդուբորդ
Օրինական- ապօրինի
Ուսյալ- տգետ
Երկչոտ- համարձակ
2․ Գտնե՛լ համանուն բառերը և մեկնաբանե՛լ նրանց իմաստները։
1. Նա երկու օր ավել աշխատեց։
2. Անկյունում դրված էր մի մաշված ավել։
3. Վարպետը կատարեց դետալների յուղում։
4. Խոհարարը բանջարեղենը տապակեց յուղում։
5. Զգեստ կարող դերձակը աշխատանքը կատարեց բարձր որակով։
6. Մեր կուրսում շատ կարող ուժեր կան։
7. Քիմիական նյութերի ազդեցությամբ սկսվեց խմորում։
8. Թխվածքի խմորում չամիչներ կային։
9. Ֆուտբոլիստը գեղեցիկ գոլ խփեց։
10. Բաժակի մեջ գոլ ջուր կար։
3․Արտագրե՛լ՝ փակագծերում տրված հարանուններից ընտրելով նախադասությանը համապատասխանողը։
1. Գրախանութում վաճառվում է այդ բառարանի երկրորդ (հրատարակությունը, հրատարակչությունը)։
2. Այդ (հրատարակությունը, հրատարակչությունը) լույս է ընծայել գրքի վերջին հատորը։
3. Նա այդ գործում մեծ (երախտիք, երախտագիտություն) ունի։
4. Այդ առաջարկը վեճերի ու քննարկումների (տեղիք տվեց, տեղի տվեց)։
5. Ամենուրեք (փտում, փթթում) էին կանաչ այգիներն ու գեղեցիկ ծաղկանոցները։
6. Բակում խաղացող երեխան (հովարով, հովհարով) գլխարկ էր դրել։
7. Զարմացած երեխան (թոթովեց, թոթվեց) ուսերը։
8. Մարզիկները մրցույթին մասնակցելու (հրավերք, հրավեր) էին ստացել։
9. Ջրատար խողովակի (փականը, փականքը) նորոգեցին։
10. Վարպետը (պատրաստականությամբ, պատրաստակամությամբ) օգնեց մեզ։





Комментариев нет:

Отправить комментарий